Bereikbaarheid

Onze school is gevestigd in de Maenhoutstraat in Sint-Martens-Latem.

De Maenhoutstraat is de verbinding tussen de Kortrijksesteenweg en het centrum van onze gemeente. We zijn dus vlot bereikbaar voor leerlingen uit Sint-Martens-Latem zelf, alsook voor kinderen uit de regio’s Gent, Deinze, De Pinte en Nazareth.
In principe is onze eigen parking in combinatie met de parkeermogelijkheden in de buurt voldoende voor wie met de auto komt. Alleen … iedereen wil zo graag net op die ene, dichtste plek staan … dat lukt jammer genoeg niet! Een verkeersveilige schoolomgeving staat of valt met het gedrag van de ouders zelf, en daar wringt soms het schoentje.
Beter is, indien mogelijk, om te voet of per fiets te komen. Onze fietsenstalling bevindt zich aan de ingang van onze school. Verschillende personeelsleden komen per fiets naar school en geven dus ook op dit vlak het goede voorbeeld.
Sommige leerlingen komen met de bus naar school. Dit is uiteraard niet weggelegd voor onze kleuters en de laagste klassen van de lagere school, maar, eens ze wat ouder zijn, kan dit best.
Er is een bushalte van de belbuslijn 145 De Pinte – Sint-Martens-Latem – Nazareth net aan onze school.
Buslijn 77 (Deinze – Astene – Deurle – Sint-Martens-Latem – Sint-Denijs-Westrem – Gent) heefteen halte op de Kortrijksesteenweg op 5 minuutjes wandelen van onze school.
De halte van lijn 34 (De Pinte – Sint-Martens-Leerne – Deurle – Sint-Martens-Latem – Afsnee – Sint-Denijs-Westrem – Gent) is in de Mortelputstraat, op een tiental minuten van onze school.